A zsírégetési folyamat. 4 JEL, HOGY BEINDULT A ZSÍRÉGETÉS FOLYAMATA !

Zsírégetés leegyszerűsítve

Írta Bányai Adrián 26  Elolvasták: Mindannyian tónusos testre vágyunk. Ennek nem mindig hiúságunk az oka, hiszen van, aki egészségügyi okokból és van, aki sportteljesítményén javítana alacsonyabb testszírszázalékkal. Mai írásunkban megkíséreljük a lehetetlent és egy írásban tömören foglaljuk össze a hatékony zsírégető táplálkozás elméletét. Zsírégetés és az anyagcsere A testzsír a negatív-energiaegyensúly elérésekor csökken, azaz akkor, ha kevesebb energiát viszünk be, mint amennyit elhasználunk.

a zsírégetési folyamat fogyás oshawa

Ez így nagyon egyszerűen hangzik, de van több buktató is, ami miatt igazán nehéz jól csinálni. A drasztikus fogyókúrák és a rövid életű táplálkozási irányzatok is gyakran a zsírégetési folyamat miatt ítéltetnek kudarcra.

Az első nagy buktató az alapanyagcserében rejlik. Az alapanyagcsere-mennyiség az a zsírégetési folyamat kalóriamennyiség, amit az egész nap rutin zsírégetés akkor is elégetünk, ha semmit nem csinálunk, azaz a nap 24 órájában fekszünk. Ez a zsírégetési folyamat az az energiamennyiség, ami a szervek működéséhez szükséges, egyszerűen ahhoz, hogy lélegezz és gondolkodni tudj és az élettani funkcióid működjenek.

Keto Light Magyarország

Az alapanyagcsere-mennyisége mindenkinek más. Befolyásolják genetikai tényezők, az életkor, testtömeg, magasság, a korábbi életmódod is nagyban befolyásolja, de még olyan környezeti hatások is, mint pl. Teljesen átlagos, egészséges 30 év körüli férfiak estébennőknél kalóriát jelent.

Ennyi táplálékot kell bevinned ahhoz, hogy élhess, de mindehhez hozzájönnek a fizikai aktivitás során felhasznált energia is.

A hatékony zsírégetés elmélete és számításai

A ma leginkább elfogadott számítási szerint nemenként 3 korosztály alapján számolhatunk, amit az alábbi képen szemléltetünk. Ahhoz, hogy a teljes energiaszükségleted megtudd az alapanyagcsere értékéhez hozzá kell adni a fizikai aktivitás során elhasznált energiát.

Fizikai aktivitás minden tevékenység, ami valamilyen dinamikus, vagy statikus erőkifejtést igényel. A könnyű fizikai aktivitások, mint a számítógép használat, vagy az autóvezetés a zsírégetési folyamat számára óránként kb.

A kicsit aktívabb tevékenység, mint pl. Ha pedig kemény súlyzós, vagy állóképességi edzést végzel, akkorférfiaknál akár kcal fölé is ugorhat, amit egy óra alatt elhasználsz.

A hatékony zsírégetés alapjai

Tehát, ha Te egy átlagos testalkatú harmincas férfi vagy, aki könnyed szellemi munkát végez a zsírégetési folyamat 8 órában, valamint napi kb.

Bonyolítja a dolgot, hogy ha már egy ideje diétázol, akkor anyagcseréd hajlamos lassulni. Drasztikus fogyókúrában alapanyagcseréd is csökken és az elhízásra való hajlam ezáltal is emelkedik.

a zsírégetési folyamat hüvelyk veszteség fogyás nélkül

A kezdeti eredmények után ezáltal komoly visszaesés várható és aki ezután is erőlteti az elhibázott fogyókúrát az jó eséllyel teszi tönkre az anyagcseréjét. Ezt nevezik jojó-effektusnak.

4 JEL, HOGY BEINDULT A ZSÍRÉGETÉS FOLYAMATA !

Tehát az nagyon fontos, hogy zsírégető diétában is rendszeresen táplálkozz. Makrotápanyagok és az időbeli elosztás Sokszor leírtuk már, hogy a Clean Eatingben alapvetően nem számolunk kalóriát. Akkor miért példálóztunk eddig azzal? Azért mert a testünk energiafelhasználását így érthetjük meg.

a zsírégetési folyamat súlycsökkenés halálozási idősek

Viszont ha csak kalóriát számolunk könnyen előfordulhat, hogy mégsem fogyunk, vagy épp nem úgy alakul át testösszetételünk, ahogy szeretnénk. Az egészségünket szintén nem kalóriákból nyerjük. Ne higgyük tehát, hogy önmagában elég a kalóriadeficit.

Így zajlik valójában a zsírégetés!

Amit sokkal inkább fontos néznünk, az a makrotápanyag-összetétel. Mindegyikre szükség van, nem szabad kizárni a szénhidrátot, mint ahogy sokan állítják. Azonban mindháromnak vannak egyszerűen fogalmazva jó és rossz fajtái. Zsírok közül a telített zsírokat nevezzük rossznak. Ezek a szobahőmérsékleten szilárd zsírok, melyek főként állati eredetűek. Ellentétben a kifejezetten egészséges esszenciális zsírokkal ezek akár teljesen elhagyhatók a táplálkozásból, de kivétel is van: ilyen a kókuszsír.

A szénhidrátok esetében a felszívódási sebességük, illetve az általuk okozott inzulinreakció mértéke, amit fontos megnéznünk. A glikémiás index érték ezt mutatja meg.

a zsírégetési folyamat találmány fogyni

Diétában a magas GI értékkel rendelkező ételeket érdemes elhagynunk. De fontos megjegyeznünk, hogy mindennek az alapja egy hiányos elmélet, ami csak a szénhidrátban gazdagabb ételek mérésére szolgál és nem veszi figyelembe a zsírok hatását.

Zsírégetés, leegyszerűsítve

Sokan nem tudják, de a fehérjék között is vannak olyanok, amiket zsírégető diétában jobb elhagyni. A fehérjék biológiai hasznosulása ugyanis eltérő. Ha alig hasznosuló fehérjét fogyasztunk, akkor az üres kalóriaként jelentkezik. Részleteiben a cikk terjedelme miatt nem tudok belemenni, de pl a A zsírégetési folyamat Eating életmódprogramban sokat foglalkoztunk a kérdéssel.

Elsőre soknak tűnhet a szénhidrát, de ne a zsírégetési folyamat 6 részre elosztva nem túl nagy adagokat fogsz enni és erre még éppen szükséged lesz. Nagyon fontos még az időzítés! Az esti táplálkozás témakörének több cikket is tudnánk szentelni.

Bonyolult biokémiai folyamatok történnek este, ilyenkor történik az izomépítés és sok hormonális folyamat is.

Zsírégetés leegyszerűsítve

A zsírégetés tekintetében azt kell megértened, hogy amikor alszol szervezetednek alig van szüksége energiára. Az ilyenkor felhasználódó kalóriák nagyobb arányban raktározódnak testzsír formájában. Proteinre azonban szükséged van az anabolikus folyamatok miatt. Ellenben a reggelinél érdemes emelni az energiát adó szénhidrátot és zsírt egy részét is ilyenkor viheted be.

A lényeg az tehát, hogy a nap utolsó étkezésére fennmaradó kalóriákat már a lehető legkevesebb szénhidráttal és zsírmentesen érdemes elfogyasztanod. Összességében ezekből az információkból ki a zsírégetési folyamat választani azokat az ételeket melyekből érdemes fedezni a napi kalóriaszükségleted és azokat, melyeket a diétában jobb, ha elfelejted.

4 JEL, HOGY BEINDULT A ZSÍRÉGETÉS FOLYAMATA !

Makrók kiszámítása diétában Most nézzük a zsírégető diétában fogyasztható mennyiségek kiszámítását. Az alapanyagcsere értékét szorozd meg 1. Ha viszonylag keveset mozogsz, akkor 1. Ez a mennyiség lesz a kalória szükségleted. Ebből egyszerűen megtudhatod a napi makrotápanyag szükségleted, ha figyelembe veszek, hogy minden gramm fehérje és protein 4, míg a zsír 9 kcal-t tartalmaz.

További a témáról