Fogyás anyagcseréje lelassul

Semmelweis Egészségügyi Kft.

Anyagcsere

Írta: Váczy Anikó Vajon újra lehet indítani az anyagcserét, akár egy számítógépet? Te is kívántad már, hogy a lelassult anyagcserédet bárcsak ugyanúgy újra tudnád indítani, mint egy számítógépet?

fogyás anyagcseréje lelassul

Ha igen, akkor az anyagcsere-újraindító diétát neked találták ki, amely, ha nem is egy gombnyomásra, de gyors eredményt ígér. A diéta, amelyet az egykori NFL játékos, Steve Weatherford tett igazán népszerűvé, 30 nap alatt komplex eredménnyel kecsegtet.

Lassú az anyagcseréd? Segítsenek az anyagcsere-gyorsító tippek!

Ugyanis nemcsak fogyást kínál, hanem többek között méregtelenítést és nagyobb izomtömeget is. Érdemes-e belevágni? Egyáltalán, tényleg újra lehet indítani az fogyás anyagcseréje lelassul Most megtudhatod, mennyire hatékony a módszer a gyakorlatban.

fogyás anyagcseréje lelassul

A diéta nem egységes, ugyanis számos változata létezik, Steve Weatherford-é a legismertebb közülük. A különböző irányzatok közös célja az, hogy felpörgessék az anyagcserét.

fogyás anyagcseréje lelassul

Mindezt leegyszerűsítve a kalóriabevitel csökkentésével és a fehérjebevitel növelésével érik el. Steve módszere például a szénhidrátbevitel váltakoztatásán egyik nap növeli, míg a következőn limitálja aztnapi 10 perc HIIT tréningen és bizonyos táplálékkiegészítők fogyasztásán alapul.

A diéta időtartalma pedig egy vagy két hónapig tart, túlsúlytól és céltól függően. Hogyan működik? Mindez kecsegtetően hangzik, fogyás esedékesség előtt jogosan felmerülhet benned a kérdés, hogyan érhetsz el ilyen rövid alatt látványos eredményt.

Tényleg érdemes újraindítani az anyagcserét a fogyáshoz?

A diéta azt ígéri, hogy fogyás anyagcseréje lelassul az anyagcserét, a bevitt táplálékokat fogyás anyagcseréje lelassul felhasználható energiává alakítva és több kalóriát égetve. Azonban nem szabad megfeledkezni róla, hogy a gyors anyagcsere leginkább a genetikán múlik, illetve a fizikai aktivitás mértéke is jelentősen befolyásolja azt.

Tóth Csilla Rebeka Ha tetszett ez a cikk, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel! L Lassú anyagcserével zsírból fogyni minimum kemény akaraterőt igényel. Sokan újra és újra elveszítjük a lelkesedésünket emiatt. A jó hír az, hogy nem lehetetlen, csak néhány orvosok által ajánlott apróságot kell megszívlelned hozzá.

Nem végeztek még olyan kutatást, amely bebizonyította volna, hogy az anyagcsere ténylegesen újraindítható.

Mennyire hatékony fogyás szempontjából?

Semmelweis Egészségügyi Kft.

Természetesen, ha kevesebb kalóriát viszel be a szervezetedbe, mint amennyit elégetsz, garantáltan fogyni fogsz. Azonban ki kell, hogy ábrándítsunk, ettől a néhány hetes diétától semmiképp sem várható tartós fogyás. További életmódbeli változtatások nélkül az elért testsúly nem lesz tartható. Amint újra elkezdesz a korábbiak szerint táplálkozni, akár több kiló is visszajöhet rád, mint ami a diéta előtt rajtad volt. Tehát, ha a gyors fogyás a cél, az anyagcsere-újraindító diéta hasznos segítség lehet, de kizárólag rövidtávon.

Biztonságosan tartható?

fogyás anyagcseréje lelassul

Bár a diéta még nincs tudományosan alátámasztva, Steve Weatherford előtte-utána fotóit nézve könnyen megjöhet hozzá a kedved, amit meg is értünk. Addig, amíg legalább kalóriát viszel be a szervezetedbe tápanyagdús ételekből, nem jelenthető ki, hogy a diéta nem biztonságos, azonban nem árt az óvatosság.

fogyás anyagcseréje lelassul

Korlátozó diétaként pedig számolni kell az olyan mellékhatásokkal is, mint az ingerlékenység és az állandó éhségérzet. Akkor válhatsz igazán egészségessé, amikor többé nem lesz szükséged rapid diétákra, és az ideális testsúlyodat hosszútávon meg tudod tartani.

Mit tegyek?! Mi az egyetlen és hosszútávú megoldás az anyagcseréd gyorsításához? Az első legfontosabb lépés, hogy változtass az életviteleden és a táplálkozási szokásaidon.

Létezik-e egészségesebb alternatívája? Az anyagcsere-újraindító diétánál számos egyszerűbb és egészségesebb módszerrel pörgeted fel az anyagcseréd.

fogyás anyagcseréje lelassul

Olyan egyszerű dolgokra kell gondolni, mint a fizikai aktivitás növelése, az étkezések különösen a reggeli elhagyásának mellőzése, a napi óra alvás és a megfelelő hidratálás. Étkezéseid tartalmazzanak minél több gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű gabonát és sovány fehérjétilletve kerüld a cukrot és a feldolgozott élelmiszereket. Bár az eredmény kevésbé lesz gyors, nemcsak az anyagcserédet teheted gyorsabbá, de hosszútávra szóló egészséges szokásokat sajátítasz el, amikből a jövőben is csak profitálhatsz.

17. rész Anyagcsere pörgetés, leállt fogyás újraindítása - az időszakos böjt csőgyomorral még jobb!

Fotó: RF.

További a témáról