Fogyás fit botok

Diéta és fitnesz | motoroshang.hu
Túlsúly és nordic walking — fogyj vidáman! Számos beszámoló és saját nordic walking oktatói tapasztalatom alapján is egyértelmű, hogy a rendszeresen végett nordic walking edzés segít egészségünk megőrzésében és jó néhány, ma már népbetegségnek számító állapot javításában. Nézzük meg ezek közül a legjellemzőbb tünetet, melyeket a nordic walking segítségével leküzdhetünk, vagy állapot javulást érhetük el a nordic walking segítségével! Fontos azonban leszögezni, hogy pozitív hatását csak akkor fejti ki, ha a nordic walking mozgást megfelelő technika ismeretében, rendszeresen, edzés jelleggel végezzük, olyan tempóban, mely pulzusszámunkat megemeli.

Tulajdonképpen a sífutást utánzó mozdulatsorok terepen való gyakorlása, a gyaloglás és a sífutás ötvözése. A szabadban végezhető sportban a sífutáshoz hasonló mozdulatokkal haladunk előre.

Kiknek ajánlott?

fogyás herndon va portális hipertónia fogyás

Miben különbözik a sima gyaloglástól? A hagyományos, illetve az erőgyaloglástól abban tér el, hogy nordic walking közben speciális botokat használunk, így nem csak lábainkat terheljük, hanem a felsőtestünket is megmozgatjuk. Mire kell figyelnünk a mozgás közben?

helyi zsírégető spray amikor valaki azt mondja neked, hogy lefogy

A helyes technika kivitelezésére, ami egy idő után rögzülni fog. A tekintet előre néz, a könyökízület derékszögben hajlított, a jobb kar fogyás fit botok a bal láb lépése kíséri, és fordítva. Walkingolás közben ügyelni kell a gördülő talptechnikára.

Mozogj rossz szokásoktól mentesen.

A járásnak két fázisát különítjük el. A támaszfázisban a talp egy része érintkezik a talajjal, a lengőfázisban viszont nem, mert ilyenkor a másik láb viseli a terhet. A támaszfázisban először a sarok ér le a talajra, majd az egész talp fokozatosan a talajon gördül.

Tipp: így nyomd a kardiót izomveszteség nélkül!

A fázis végén a bokaízület biztosítja az elrugaszkodást, tehát utoljára a lábujjak érintik a talajt. A gördülő technika nagy előnye, hogy alkalmazásával az egész talpfelület terhelés alá kerül, így a súlyerő eloszlik.

hogyan éget zsírt a testemből fogyás fokozása

Milyen pozitív hatása van a szervezetre? Szabadtéri sportként a friss levegőn mozgás minden előnyével megajándékozza a szervezetet.

Alakformálás, zsírégetés

Intenzív mozgásfajtáról van szó, rendkívül hatékonyan űzi el a stresszt is. Javítja a testtartást, kifejezetten jó hatású hátfájás esetén, mivel gyakorlása közben pozitív impulzusok érik a többnyire inaktív alsó háti területeket, továbbá a nyaki részeket is, mivel a helyes mozgástechnika a csigolyák anyagcseréjét is fokozza.

A hagyományos gyalogláshoz képest hatékonyabban erősíti a szívizmokat.

Sőt, a nordic walking az ülő életmód által okozott másik fő problémát is segít orvosolni: a botokkal végzett stretchinggel kiválóan nyújthatóak a terhelés hatására megrövidült izmok.

Hogyan formálja az alakot? A botok használatának köszönhetően a nordic walking a karokat is alaposan megmozgatja, emiatt a pulzusszám a sima gyaloglás során mérthez képest akár 10 százalékkal is magasabbra emelkedik. Emiatt minimum 30 százalékkal nagyobb lesz a kalóriafelhasználás.

Nordic walking – Kezdd el te is!

Míg a flott tempójú gyaloglásnál kb. Természetesen az állóképességet is remekül fejleszti, ehhez azonban legalább hetente három alkalommal, hatvan percen át ajánlott végezni, és célszerű az intervall-módszert alkalmazni, vagyis az edzés során váltogatni a könnyebb és a nehezebb szakaszokat. Mivel a nordic walking az összizomzat 90 százalékát igénybe veszi, az izmok is jól fejlődnek, ezért a fogyás fit botok mellett az alakformálásnak is remek eszköze lehet.

Mennyire terheli meg az ízületeket?

Gyerekkorom óta aktívan sportolok. Kenuztam, kajakoztam. Versenyszerűen atletizáltam. Több mint 10 éve jógázom is.

A nordic walking ízületkímélő sport, mivel a profi botok könnyű, speciális üvegszálas karbonkeverékből készülnek, így nem terhelik a könyök és a csukló ízületeit. Míg a futás túlzottan megterheli a térdeket és a csípőt, itt a bothasználat révén az erő a térden és fogyás fit botok csípőn kívül a kar és váll ízületeire is hat.

Mivel a nordic walking során alkalmazott lábtechnikában a sarok érintkezik először a talajjal, a térd nincs teljesen nyújtva: így a fékezőerő és a felsőcomb izomzata mérsékli a térdízületre ható nyomást.

Ha szeretnél még többet megtudni a nordix walkingról lapozd fel a Wellness Magazin novemberi számát!

  • 3 testzsír veszteség 2 hét alatt
  • Testformálás | motoroshang.hu - Fit

Kapcsolódó cikkek.

További a témáról