Hogyan lehet lefogyni, miközben egészséges marad. A helyes diéta: Így lehet tartósan fogyni!

hogyan lehet lefogyni, miközben egészséges marad

Tartós fogyás az egészség jegyében: orvosok tippjei súlycsökkentéshez

A szakértő szerint az egészséges súlyvesztéshez életmódváltáson keresztül vezet az út. Ezek, a csodapirulák, táplálék-kiegészítők, illetve szélsőséges diéták azonban nemcsak azért veszélyesek, mert hosszútávon nem fenntarthatóak, hanem akár az egészséget is súlyosan károsíthatják.

  1. Akarsz fogyni 10 kilót 1 hét alatt? Akkor hadd mondjak valamit | nlc
  2. Fogyókúra okosan és egészségesen!
  3. Legjobb fogyás 60 év felett
  4. Ezért nem fogysz le - Csillagbérc
  5. A helyes diéta: Így lehet tartósan fogyni!
  6. Május
  7. Sikeres fogyás és fenntartás
  8. 20 fogyás

Táptalajai az úgynevezett jojó-effektusnak is, abbahagyásuk után ugyanis nemcsak a leadott, hanem akár jóval nagyobb súly is vissza tud kúszni — mondta Wolher Veronika, a  Budai Egészségközpont  dietetikusa, egészségfejlesztője a Népszavának. Fogyni ugyan sokféle módszerrel miközben egészséges marad, akár két hét alatt is, az viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen áron, ahogy az sem, utána mi történik: egészségese bbe n élünk tovább vagy visszatérünk az elhízást okozó táplálkozási szokásainkhoz.

A szakember kiemelte, egy életen át nem lehet csak szereken, porokon vagy nagyon szigorú diétán élni. Ha a szervezetet mennyiségileg és minőségileg tartósan éheztetjük, hiánytünetek alakulnak ki, de lelkileg és idegileg is kikészülünk. Elcsépeltnek tűnhet, de hosszútávon csak az életmódváltás hoz eredményt: azzal lehet megőrizni vagy akár visszanyerni az egészséget — hangsúlyozta a dietetikus.

Akarsz fogyni 10 kilót 1 hét alatt? Akkor hadd mondjak valamit

Ezt persze főleg elkezdeni nem könnyű, és sokan nem is tudják, hogyan tegyék, ezért az elhatározás birtokában célszerű felkeresni egy szakembert, aki az egyéni jellemzők felmérése után személyre tudja szabni az egészséges, változást eredményező táplálkozást és mozgást.

Fotó: Pixabay A túlsúly, de akár a kóros soványság hátterében is állhat szervi probléma, ha ez kizárható, az állapot javításában a táplálkozáson van a hangsúly. Az életvitel átalakítása hosszú folyamat, akár egy évig is eltarthat, így aztán nem is lehet vele két hét hogyan lehet lefogyni 15 kilót leadni. Igaz, ez nem is cél — tette hozzá a dietetikus.

A szakember megjegyezte, szélsőséges verziója az életmód testreszabásának is van, igaz, az alapanyagcserét sok tényező befolyásolja; a nem, az életkor, az alvás mennyisége, minősége, a hormonális ciklus változásai, de a fizikai aktivitás és a különböző betegségek is hatnak rá, ráadásul folyamatosan változik is.

Hogyan lehet lefogyni gyorsan és hatékonyan?

A dietetikus hozzátette, az is fontos, hogy nyár végén mindezt ne is engedjük el. Hiába akarunk manapság mindent azonnal, türelmesnek kell lenni magunkkal.

hogyan lehet lefogyni, miközben egészséges marad

Annál is inkább, mert a plusz kilók sem hirtelen gyűltek a testünkre. Igaz, sokkal gyorsabban és könnyebben ugranak fel, mint amilyen tempóban hajlandóak távozni.

hogyan lehet lefogyni, miközben egészséges marad

Ennek üteme egyébként szintén egyéni, fizikai aktivitás hiányában például lassabb lehet, mert a szervezet többet raktároz. Ez történik akkor is, ha nem elegendő az energiabevitel.

hogyan lehet lefogyni, miközben egészséges marad

Ha kevesebb kalóriát viszünk be, mint amennyire a szervezetnek szüksége van, akkor egy idő után az alapanyagcsere lelassul. Ráadásul a koplalást gyakran falási rohamok kísérik, ami hízáshoz vezethet hogyan lehet lefogyni magyarázta az egészségfejlesztő.

hogyan lehet lefogyni, miközben egészséges marad

Ez a módszer még a hívei szerint sem használható mindenkinek, de Wolher Veronika szerint inkább csak bizonyos élelmiszerek, például az egyszerű szénhidrátok, de főleg a nassolás elhagyása lehet helyénvaló, az étkezések kihagyása, a napokon vagy heteken keresztül tartott, szigorú böjtölés azonban hosszútávon egészségkárosító is lehet.

Ha miközben egészséges marad kihagyjuk a reggelit vagy a vacsorát, az inzulinszint-ingadozást eredményezhet, ami nem tesz jót a vércukorszintnek.

Az értékek a kimaradó étkezések miatt szélsőségesek lehetnek, ami farkaséhséget, de akár rosszullétet; szédülést, émelygést, dekoncentráltságot is eredményezhet. Előfordulhat az is, hogy egy-egy kihagyott étkezés után jóval többet eszünk, ami szintén hirtelen megemeli a vércukorszintet.

Fogyni sokféle módszerrel lehet, de jobb nem drasztikusan

A hosszas koplalás egészségügyi problémákat is okozhat, például miközben egészséges marad gyomorsav irritálhatja a gyomor nyálkahártyáját, felmaródásokat okozhat, a pangó epefolyadék pedig kőképződésre hajlamosít. Ebből sok van a teljes kiőrlésű gabonafélékben is, de már azzal is sokat tehetünk az egészségünkért, ha fehér helyett barna rizst választunk.

Az élelmi rostok folyadék hatására megdagadnak a gyomorban, és eltelítenek, de a vércukorszint egyensúlyban tartásához is hozzájárulnak és szerepet játszanak a koleszterin, valamint a felesleges epesavak megkötésében is.

Magas hőmérsékleti tolerancia. Ha nem adod fel a rossz szokásokat, akkor nem lesz képes fogyni. Az alkohol és a dohányzás zavarja a sportot, károsítva nem csak a bőrt, hanem az egészséget.

Nem csak a rostok miatt fontos a  megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás. Az, hogy ez mennyi, szintén egyéni, de minden felnőttnek ajánlott naponta legalább 2, liter vizet meginna a hidratáltság fenntartásához. Melegben, fizikai aktivitás esetén persze többet is igényelhet a szervezet. Lényeges, hogy ez ne üdítőital, hanem csap- vagy ásványvíz legyen — mondta a szakember.

További a témáról