Jól eszem, de nem veszítek le súlyt

jól eszem, de nem veszítek le súlyt

Írta: Jól eszem Anikó A fogyás képlete nem más, minthogy kevesebb kalóriát kell bevinni a szervezetbe, mint amennyit felhasználsz.

Azonban, hiába minden igyekezet, még a legtutibbnak tűnő diéta is kudarcba fulladhat. Ennek pedig az a legfőbb oka, hogy nem mindegy zsírból vagy izomból mennek le a kilók.

2. „Úristen, híztam egy kilót!”

Az izom ugyanis több kalóriát éget, mint a zsír. Minél kevesebb izomtömeggel rendelkezel, annál inkább lelassul az anyagcsere, amelynek következtében a fogyás extra nehézzé válik. Felejtsd el az alábbi 6 szokást, hogy ezentúl ne izomból fogyj, és maximális fordulatszámon égesse a szervezeted a zsírt. Túl kevés kalóriát viszel be a szervezetedbe Ha kevesebb kalóriát viszel be az alapanyagcserédnél jól eszem az a minimális energia, amely az alapvető fizikai funkciók működéséhez szükséges, mint a légzés, a szívverés, az izzadás, a testhőmérséklet fenntartása stb.

6 ok, amiért zsír helyett izomból fogysz

Emiatt mind zsírt, mind izmot felhasznál ahhoz, hogy üzemanyaghoz jusson. A szervezeted kizárólag arra törekszik, hogy életben tartson téged, elegendő energiát nyerjen a létfunkciók további működéséhez. Tehát, ha nem viszel be ehhez elég kalóriát, a szervezet felhasználja az elraktározott szénhidrátokat glikogénta zsírokat de nem veszítek le súlyt a fehérjét az izmokból.

jól eszem, de nem veszítek le súlyt 10 font zsírégetési különbség

Az alapanyagcsere minden egyes szervezet számára egyéni, de általánosságban elmondható, hogy kalória alá nem szabad lemenni fogyókúra esetén sem. WellnessCafé-tipp: ahhoz, hogy maximalizáld a zsírégetést és minimalizáld az izomveszteséget, számold ki az aktivitásodnak, életkorodnak és nemednek megfelelő napi kalóriamennyiséget, amely bevitele mellett fogyni fogsz. A deficitet a mostani és a célként kitűzött kalóriabevitel különbsége úgy érd el, hogy a felét ételeken spórold meg, a másik felét pedig edzéssel égesd el.

Így nem kell túl szigorú diétára fognod magad, és nem kezd el az éhezés miatt pánikolni, majd tartalékolni a de nem veszítek le súlyt.

A fogyás sikertelenségének rejtett okai, tartós fogyás, a fogyókúra buktatói.

Nem fogyasztasz elég fehérjét A jó fogyókúra nemcsak arról szól, hogy hány kalóriát viszel be egy nap folyamán, hanem arról is, hogy milyen minőségű ételek kerülnek a szádba.

Fogyassz olyan ételeket, amelyek mind a 9 nélkülözhetetlen aminosavat tartalmazzák, vagy legalábbis minél többet, mint a tojás, a szárnyasok és a tejtermékek. Ezek gondoskodnak az izom építéséről és megtartásáról is. Ha a szervezet nem jut elegendő fehérjéhez, a szervezet nem képes hatékonyan izmot építeni.

Ilyenkor hiába fogysz, még több izmot vesztesz.

Miért nem sikerül a fogyás?

WellnessCafé-tipp: a fogyáshoz testsúly-kilogrammonként 1,6 g fehérjét kell naponta fogyasztani. Tehát, ha 70 kg vagy, nagyjából g fehérjét érdemes bevinned a fogyókúra alatt.

Ugye, távolról sem eszel most meg ennyit? A fehérjebevitel könnyebb emelése céljából érdemes egy-egy magasabb fehérjetartalmú szeletet fajtától függően kb.

jól eszem, de nem veszítek le súlyt haszsírégető italok

Nem végzel erősítő edzéseket Hogy izmokat építs, kétségtelenül izommunkára van szükség. Ne félj a súlyzós edzésektőlha nem stimulálod az izmaid, nem is fognak épülni.

Mert miről is szól a fogyás a legtöbb ember számára?

Ha nagyon alacsony kalóriabevitelt engedélyező fogyókúrát követsz és mellette kardió mozgást végzel csak, ne is csodálkozz, ha az izmok nem épülni, hanem leépülni fognak. Egy kutatás is alátámasztja ezt: az erősítő edzést végzők ugyanannyit fogytak, mint akik nem súlyzóztak, azonban csupán fele annyi izmot vesztettek, mint kardiózó de nem veszítek le súlyt.

Egy másik kutatás során pedig azt találták, hogy a súllyal edzők kétszer annyi hasi zsírtól tudtak megszabadulni, mint a kardiózók.

WellnessCafé-tipp: nem kell teljesen lemondanod a kardiórólde hetente súlyzós edzést mindenképp iktass be.

Tartson be 7 szabályt és fogyjon egy hét alatt 4,5 kilót

Ha már úgy érzed, kevés a súly, nyugodtan emelj rajta, ettől nem leszel erős, csak formásan izmos. Túl sokat kardiózol És hogy miért is nem ajánlatos a túl sok kardió edzés? A számláló alapján igenis remek kalóriaégető, ha egy órán át futsz és ellipszis trénerezel, azonban nem izmosít, sőt valójában az izomvesztést támogatja.

Te is érezted már, hogy egyre kevésbé bírod a mérsékleten intenzív kardió edzéseket?

1. Veszítenem kell a testsúlyomból...

Ennek is az izmok leépülése az oka. WellnessCafé-tipp: térj át inkább az intervall edzésekre, amelyek során nemcsak a zsírok égnek, de a gyors összehúzódású izomrostok is munkára vannak fogva.

Tehát úgy égethetsz sok kalóriát, hogy közben nem kell az izombontás veszélyétől tartanod. Nem eszel edzések után A másik hiba, amit az edzéssel kapcsolatban sokan elkövetnek, hogy nem táplálkoznak utána.

Kapcsolódó cikkek

Ilyenkor pedig az izmok nem épülnek, csak satnyulnak. Megértjük, hogy nem szeretnéd a fogyás msg bevinni annak a kalóriának, mint amennyit kemény munkával elégettél, de minél tovább kitolod az evési időt, annál kevésbé lesz hatékony az edzés.

Ez különösen azoknál veszélyes, akik este edzenek, és kihagyják utána a vacsorát, így legközelebb csak reggel esznek. WellnessCafé-tipp: edzés után egy órán belül ne felejtsd el jó minőségű fehérjével és szénhidráttal ellátni a szervezeted.

A fehérjeturmix, a zabpelyhes görög joghurt vagy a cottage cheese puffasztott rizzsel remek választás testmozgás utáni próbál lefogyni, de kövérebbnek érzi magát. Nem alszol eleget Bármilyen meglepően hangzik, a fogyáshoz is szükség van pihenésre. Alváshiány esetén ugyanis a hormonok nem működnek megfelelően.

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

Megemelkedik a kortizol szintje, növelve annak az esélyét, hogy a szénhidrátok zsírként raktározódjanak el. Ráadásul a fáradtság miatt nehezen bírod majd az edzéseket, és jól eszem tudod kontrollálni az étkezéseket.

WellnessCafé-tipp: megértjük, hogy a sok teendőd mellett még az edzésre is időt kell szakítanod, de a pihenésre sose sajnáld az időt. Figyelj rá, hogy naponta órát aludj.

jól eszem, de nem veszítek le súlyt trim lapok fogyás

Fotó: RF.

További a témáról