Küzd a fogyás, Harc a zsírpárnák ellen – 40 felett | Diéta és Fitnesz

küzd a fogyás

Ha minden fogyókúrába belebukik A jojóeffektus a fáradságos fogyókúrával leadott kilók gyors visszaszedését jelenti. Lefogytunk, majd visszahíztunk, gyakran többet is, mint amennyit leadtunk.

küzd a fogyás

Azért többet, mert ha ugyanannyit eszünk is, mint korábban, még mielőtt belevágtunk a diétába, a rossz fogyókúra egyik hatása az volt, hogy károsítottuk az anyagcserénket, ennek következtében pedig könnyebben hízunk és nehezebben fogyunk.

Bővebben: ennek hátterében a sejtek inzulinérzékenységének romlása áll, az, hogy a sejtjeink egyre kevésbé figyelnek a túlságosan felszaporodó inzulin folytonossá váló jelzéseire, és nem használják fel a szervezetünkbe érkezett energiát, az zsírként raktározódik el.

  • Kudarc aránya fogyás
  • Alultápláltságot jelent.
  • Fogyókúrád legdurvább ellenségei | Well&fit
  • Súlytartás ideje - Fogyókúra | Femina
  • Tudatalatti diéta ellen - Fogyókúra | Femina
  • Mire utalhat a hirtelen fogyás?
  • Yohimbine zsír veszteség pubmed

Ennek az az eredménye, hogy az anyagcserénk egyensúlya felborul, a testünk nehezebben fogy és könnyebben hízik. Amikor már nem diétázunk, akkor szembetaláljuk magunkat a jojóeffektussal. Ekkor — bár normális tartományban étkezünk — a szervezetünk mégis rosszabbul dolgozza küzd a fogyás a tápanyagokat.

küzd a fogyás

Ördögi kör Jellemzően a helytelen diéták miatt kerülünk a fogyás és visszahízás ördögi körébe. Az emberek többségében megvan az elszántság, de hajlamosak bedőlni a csodadiétáknak és helytelen módszereknek, amelyek tönkreteszik az anyagcserét.

A cél nem az, hogy felüljünk egy hullámvasútra, aminek eredményeképpen minden harmadik hónapban jól nézünk ki. Azt kell elérni, hogy egy olyan táplálkozást és életmódot alakítsunk ki, amely az életünk része leszés csinos, egészséges testet ad.

Mi változik?

Valamikor ráléptünk a hízás útjára, ami azt jelenti, hogy felborult a testünk egyensúlya, tehát ezt az egyensúlyi állapotot kell visszaállítani. Ehhez kell egy éles kormánymozdulatot tenni, és a hízásról áttérni a fogyás útjára.

küzd a fogyás

Az éles kormánymozdulat pedig egy anyagcsere-rendező, szakszerű program. Ennek úgy kell zárulnia, hogy amikor elértük a célunkat, akkor továbbra is az úton maradjunk.

Kapcsolódó cikkek

Nem csak zavaró, ártalmas is A jojóeffektus ártalmas a szervezetünk számára, nem véletlen, hogy olyan sok az inzulinrezisztenciával küszködő ember. A jojóeffektus számos egészségügyi kockázatot hordoz: kiváltója lehet a 2-es típusú cukorbetegségnek, magas koleszterinszintet eredményezhet, nő az epehólyag-bántalmak kockázata, és nem utolsósorban az ismétlődő kudarc, melyet az újra és újra bekövetkező visszahízás okoz, lelki problémákhoz vezethet.

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

Sokan feladják, önmagukat hibáztatják, depressziósak lesznek, ami végül további táplálkozási zavarokhoz vezet. Pedig nem a fogyni vágyókban van a hiba, hanem a helytelen, szakmailag nem megalapozott módszerekben.

A helytelen diéták hosszabb távon rombolják a test természetes küzd a fogyás.

küzd a fogyás

Akik már sok ilyet végigcsináltak, azok olyan mértékben rombolták az anyagcsere-működésüket, hogy jobban érinti őket ez a probléma. Mi a megoldás a jojóeffektus ellen?

Mire utalhat a hirtelen fogyás?

Kerüljük el az alapvető hibákat! Akinél a súlyvesztés nem zsírból, hanem izomból történt, az biztosan vissza fogja hízni a leadott kilókat.

küzd a fogyás

Az is, aki nem hagy elég időt az anyagcsere tartós változására, és arra, hogy stabilan életformájává váljon a természetes testsúlyszabályozás. Hibázik, aki koplal, éhezteti magát. Visszahízhat az is, aki semmiféle testmozgást nem végez, mivel a sport javítja az anyagcserét. Végül pedig jojóeffektus léphet fel akkor is, ha valaki nem vezeti le a diétát egy súlymegtartó szakasszal, ahol megtanulja azokat a mennyiségeket, amelyekkel nem hízik vissza.

Ám közel sem mindegy, hogyan. Nem győzzük eleget hangsúlyozni, hogy tartós fogyást csakis kizárólag kiegyensúlyozott étrenddel és rendszeres mozgással lehet elérni. Vannak azonban olyan fogyókúragyilkos hibák, amelyeket az egészséges étrend betartása és a rendszeres mozgás mellett is hajlamosak vagyunk elkövetni. Nem beszélve az olyan külső tényezőkről — mint például a stressz vagy magánéleti gondok - amelyek szintén gátolhatják a […] Aki túlsúllyal küzd, természetesen fogyni szeretne. Nem beszélve az olyan külső tényezőkről — mint például a stressz vagy magánéleti gondok - amelyek szintén gátolhatják a fogyás sikerét.

Mindezeket elkerülhetjük, korrigálhatjuk, ha a kampányszerű csodadiéták helyett szakszerű súlyvesztésközpontú életmódváltásba kezdünk. Az utóbbi esetében nem fogunk éhezni, de szigorúan kevesebb energiát viszünk be a felhasználtnál.

Figyelni kell a kiegyensúlyozott inzulinszintre, a fehérjedús táplálkozásra, és meg kell tanulnunk, hogy egy napon belül a testünk működésének megfelelően étkezzünk.

Top 11 Leggyakoribb Tévhit a Fogyókúrával/Diétával kapcsolatban

Fontos a mozgás is! Furcsának tűnhet, de az ellenállással végzett edzések azok, melyek a testünket leginkább támogatni tudják a jojóeffektus elkerülésében.

Ne féljünk tőle!

Ha nem eszik...

Természetesen életmódunk ezen része küzd a fogyás legyen szakszerűen megtervezett és fokozatosan bevezetett! A cikk szakértője: dr.

Farkas Kitti, az Alakorvoslás Program alapító orvosa.

További a témáról