Meddig fogyni

Mennyit lehet fogyni egy hónap alatt? - Fogyókúra | Femina

Elsőre olyan uram segíts nekem lefogyni tűnik a dolog: ha fogyni akarok, több kalóriát kell elégetni, mint amennyit beviszek. Na, de valóban ilyen egyszerű ez a matek?

Ezt ajánlja a szakember, ha fogyni akar

Meddig tart a kezdeti csoda, hogy hetente akár egy kiló is lemegy? És mit csináljak, ha megáll a súlycsökkenés, de még fogyni szeretnék? Csak az számít egyáltalán, hogy a súlyom kevesebb legyen, vagy van különbség fogyás és fogyás között? Ezekkel a kérdésekkel kapcsolatos tapasztalataimat foglalom össze ebben a bejegyzésben. Hogyan kezdődött? Úgy lehetett, amikor egy balatoni nyaralás után hazatérve ráálltam a mérlegre és kereken kilót mutatott.

10 egészséges módszer a fogyás végleges elkerülésére

Három évvel voltam egy gerincműtét után és azóta nem sportoltam semmit, így aztán jöttek a kilók hónapról hónapra. Ez viszont meddig fogyni olyan lélektani határ volt, hogy amint megláttam mennyi a súlyom, azonnal jött az elhatározás: Le kell fogyni! Azonban kilóval nem mertem olyan bátran belevágni a dolgokba, ezért természetesen nem futással kezdtem a fizikai aktivitást.

fogyás polokwane

Eleinte HIIT-szerű edzést csináltam otthon, illetve szobabicikliztem vacsora helyett. Kicsit az étkezésemen is változtattam. Kerültem a fehér lisztes és cukros ételeket. Viszonylag gyorsan mentek le a kilók, ettől egyre bátrabb lettem és már lemerészkedtem a konditerembe is, ahol minden edzés után ráálltam a futópadra. Lassú kocogást, tempós sétát csináltam. Ettől a mozgástól egy évvel később már csak 95 kiló voltam. Egyszóval futás nélkül is lefogytam 15 kilót, de a fogyás ezen a ponton megállt.

A fogyással együtt egy másik nagy változás is történt. Azt vettem ugyanis észre, hogy minden edzésnél alig várom, hogy a végére érjek és ráállhassak a futópadra. Egyre többet akartam, míg végül a futás lett az edzés központi része. Ekkor döntöttem úgy, hogy kipróbálom igaziból és kimentem az utcára futni. Így kezdődött az egész. Hogy jön ide a fogyás?

A fogyókúrák sikertelenségének okai

Amikor elkezdtem szabadban futni, azt élveztem a legjobban, hogy büntetlenül ehetek. Kis túlzással azt és annyit ettem, amennyit akartam közben tartottam a súlyomat.

Egy darabig működött az "eszem még egy zserbót, majd lefutom" dolog. Viszont az álmom az volt, hogy 90 kilóra lefogyjak, de az akkori edzéssel és étkezéssel csak tartani tudtam a súlyomat. Valamit meddig fogyni kellett, hogy ez változzon.

10 egyszerű módszer a gyors fogyáshoz

Sok okosságot olvas meddig fogyni ember fogyás témában, nekem a leginkább az ragadt meg, hogy "egyszerű a matek:, ha több kalóriát égetsz, mint amennyit eszel, meddig fogyni fogyni fogsz, Ennek szellemében fokoztam az intenzitást, emeltem a kilométer számot és vártam a csodát. Csodák pedig nincsenek.

További cikkeink a témában

Mivel az étkezésen semmit nem változtattam, ezért a hatás a következő lett: A hirtelen megnövelt edzésmennyiség hatására először lement még kiló, majd lassacskán visszajött és rajtam is maradt. Sajnos a kilók egy része ráadásul izomból ment le és hasi zsír formájában jött vissza.

Alultápláltságot jelent.

Ezért a mottóm szellemében tovább fokoztam a futás mennyiségét, meddig fogyni hatására megint lement az a kiló, de aztán megint csak visszajött. Klasszikus jojó effektus lépett fel, csak én nem az étel megvonással értem el alul táplálást, hanem a kalóriaégetés emelésével.

Végülis a hatás ugyanaz, hisz nagyobb intenzitáshoz több kalória kell és ha nem megfelelően pótolja az ember, akkor a test "éhezni" fog. Arra pedig úgy reagál, hogy a következő adandó alkalommal raktározni kezd. Teljesen egyértelmű volt, hogy nem jó úton járok.

Fogyókúra helyett életmódváltás

Oké, de meddig fogyni mi legyen most? Továbbra is csak arra koncentráltam, hogy kalória deficitben legyek. Ezért arra gondoltam, hogy az edzés fokozásával párhuzamosan visszafogom az étkezést, csökkentem a napi kalóriabevitelt. Ezt úgy képzeltem el, hogy egy kalóriaszámolós alkalmazásba beírtam amit ettem egy nap és ha elértem a napi mennyiséget, akkor nem ettem többet aznap.

Ennek meg is lett az eredménye: Fogyás helyett hízás! Két meddig fogyni ezelőtt, év elején 93 kiló voltam és készültem életem első maratonjára. A felkészülés során heti kilométert futottam és a napi kalória bevitelt, az applikáció nél határozta meg. Plusz az, amit sporttal elégettem.

fogyás 2 hetes eredmények

Tehát ha futottam 10 km-t és ezzel kalóriát meddig fogyni, akkor annyival több lett a napi limit. Ez napi szinten kb kalória deficitet eredményezett. A terv szerint a hőn áhított versenyre 90 kilóra kellett volna lefogynom. Ehhez képest októberben, a verseny napjának reggelén 96 kiló voltam.

koffein érzékenység fogyás

A felkészülés nyögvenyelősen ment, sokszor éreztem azt, hogy nincs erőm edzeni. Mondhatni nem jött be a terv! Az egy dolog, hogy fogyás meddig fogyni híztam, de ráadásul izom helyett hasi zsír rakódott rám. Kevesebbet eszek, többet sportolok és hízok? Igen, így történt, mivel nem figyeltem arra, hogy mikor mit eszek.

Újratervezés jött és megint változtattam az étrendemen. Ezúttal nem, illetve nem csak a kalória mennyiségre koncentráltam, hanem arra is, hogy mikor és milyen arányban viszem be a különböző tápanyagokat. A napi kalóriamennyiség maradt, de úgy állítottam be az étrendemet, hogy a testsúly kilogrammnak megfelelő gramm kb 1. Nyárra lement a súlyom 88 kilóra. Azóta ezt a súlyt tartom úgy is, hogy a futás mennyiségéből közben visszavettem.

Jelenleg csak kilométert meddig fogyni hetente.

Fogyókúra-problémák

Arra figyelek még, hogy edzés után közvetlenül nem viszek be gyorsan felszívódó szénhidrátot, inkább fehérjét próbálok pótolni. Nemrég olvastam egy érdekes cikket az un. Ez arról szól ugyanis, hogy ha sportolás hatására beindul a zsírégető folyamat a testünkben, akkor az nem meddig fogyni le abban a pillanatban, hogy kilépünk a futócipőből, hanem még órákig tart.

Ha ez idő alatt nem kap a test szénhidrátot, akkor a kiürített glikogénraktárakat a test zsírtartalékainak bontásából fogja feltölteni.

egészséges fogyás a költségvetés

Ehhez párosul egy másik elmélet, amit "open window"-nak hívnak. Eszerint pedig edzés után a kizsigerelt test meddig fogyni tápanyagot beépít a testbe, amihez hozzájut. Tehát, ha jót akarunk magunknak, akkor edzés után közvetlenül fehérjében gazdag tápanyagot veszünk magunkhoz.

Ez segít regenerálni az edzés során elhasznált izomrostokat, erősíti, fejleszti azokat. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy nagyobb meddig fogyni lesznek, de azok minősége, munkabírása, állóképessége jobb lesz. Arról még nem ejtettem szót ebben a bejegyzésben, hogy milyen típusú futással lehet fogyni a leghatékonyabban.

Frányó Eszter

És nem vétetlenül hagytam a legvégére a témát, bár gondolom a címet olvasva sokan azt gondolták, hogy most zsírégető zónákról, meg módszerekről lesz szó.

Sokat lehet olvasni erről a témáról, hogy hogyan lehet futással fogyni és általában azt írják, hogy zsírégetéshez alacsony intenzitású edzést kell végezni. Ez igaz is meg nem is. Valójában arról van szó, hogy az elmélet szerint alacsonyabb intenzitású edzésnél a szervezet nagyobb arányban használ zsírt energiatermelésre, mint szénhidrátot.

Ehhez azonban az is hozzátartozik, hogy erre meg kell tanítani a testünket, ezért futunk hosszú-lassúkat.

Kapcsolódó cikkek

Azonban arra is vigyázni kell, hogy a csak alacsony intenzitású edzések meddig fogyni idő után hatástalanná válnak, sem "zsírégetés" nem történik, sem fejlődés nem lesz. A test hozzászokik a terheléshez. A csak lassú futástól pedig befásul az ember és abban a pillanatban, hogy elkezdenek visszakúszni a kilók, el is mehet a kedve az egésztől.

  • Fogyás gabourey sidibe
  • Hogyan lehet elveszíteni csak a has súlyát
  • Ezt ajánlja a szakember, ha fogyni akar Mágó Károly

Véleményem szerint aki fut, az fusson terv szerint, ne össze-vissza. Az edzéstervek pedig összetettek, vannak benne aerob és anaerob edzések egyaránt.

Ezek összessége váltja meddig fogyni a megfelelő hatást. Az anaerob edzések hatására egyre magasabbra tolódik a laktát küszöb, tehát az un "zsírégető" zóna nagyobb lesz. Ezeknek az edzéseknek az a célja, hogy minél tovább, minél nagyobb arányban tudjunk zsírraktárból energiát meddig fogyni a futáshoz. Az alacsony intenzitású edzésekkel meg nagyobb arányban égetünk el zsírt, mint szénhidrátot. Összefoglalva tehát az én tapasztalatom az, hogy önmagában a futás egy ponton túl már nem elég a fogyáshoz, főleg nem a minőségi fogyáshoz.

Ahhoz az étkezést kell rendbe tenni és precízen tartani.

Tartós fogyás az egészség jegyében: orvosok tippjei súlycsökkentéshez

A túlzott kalóriamegvonás teljesítménycsökkenéssel jár és azzal, hogy a test "túlélő üzemmódba" kapcsolva mindent zsírként kezd el raktározni, amit csak tud. Ezt a hatást fokozza a túledzés is, mert ebben az esetben a megnövekedett stresszhormon hatására kezd raktározni a szervezet.

Ennek eredménye pedig az lesz hogy a nehezen felépített izomzatot zsírra cseréli az ember, mindeközben az edzésmunkát is tönkreteszi azzal, hogy túledzettség állapotában nem tud megfelelően edzeni.

További a témáról