Mi képes égetni a zsírt a testben

5 dolog, amit nem tudtál a testzsírról | Well&fit

Nincsen hozzászólás A karcsú, izmos test szép látványán kívül a sportolók számára a sovány izmos test a jobb teljesítmény alapja.

mi képes égetni a zsírt a testben

Bármelyik edzőteremben, ha megkérdeznénk az embereket, hogy miért edzenek, illetve hogy miért kezdték el a sportot, a lista első helyén a fogyás fog állni, ami egyáltalán nem meglepő! Az olyan edzésprogramok, amelyek a fokozott zsírégetést célozzák, és ezzel könnyebben elérhető és megtartható a kívánt testsúly, valamint egészségesebb életmódot jelentenek, nagyon hamar meghozzák az eredményüket.

Ezek a tények megmagyarázzák, miért olyan népszerű a zsírégetés és a maximalizálása edzés közben.

Kapcsolódó cikkek

Aki fogyni akar, negatív energiamérleget kell produkálnia — azaz, több kalóriát kell égetnie, mint amennyit fogyaszt.

A zsírégetés fokozásával azonban a testzsírban elraktározott extra kalóriákat mozgósítjuk.

mi képes égetni a zsírt a testben

Van még valami: ne felejtsük el, hogy minden sporttevékenység közben mindhárom kalóriatípust égetjük zsírt, szénhidrátot és fehérjét annak érdekében, hogy energiát nyerjünk. A fehérje hozzájárulása minimális, kivéve, amikor tartós edzést végzünk szénhidrát pótlása nélkül ezt a cikk második részében fogjuk tárgyalni ; tehát, az energiánk nagy része a szénhidrátnak és a zsírnak köszönhető.

Írta: Váczy Anikó A zsír egy mágikus szó, amit a fogyókúra alatt igyekszünk a lehető leginkább elkerülni: száműzzük az étrendünkből, és azért edzünk, hogy testünk zsírszázaléka minél kevesebb legyen.

Ebből az következik, hogy a zsír által biztosított energia használata csökkenti a szénhidrát fogyasztását és fordítva. Olyasmi ez, mint a libikóka. Ahogy a szénhidrát égetése fokozódik, a zsíré csökken; ahogy nő a zsír energiájának használata, a szénhidráté csökken. A magyarázat pedig az, hogy az energiát szolgáltató szénhidrát, zsír és kis mennyiségben a fehérje oxigénnel kombinálva lépjen működésbe.

"+_NEWS_RATING_YOU_DONT_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Az oxigén szerepe itt rendkívül fontos, hiszen: —          végtelen mennyiségben megtalálható körülöttünk a levegőben, és még a legsoványabbak is jelentős energiákat raktároznak testzsír formájában. Ha az edzést nem teljes kifulladásig folytatjuk, akkor hosszú ideig tudunk gyakorlatokat végezni anélkül, hogy kimerülnénk, és ez rengeteg kalória elégetését teszi lehetővé.

Feltéve, hogy az edzés nem túl intenzív, azaz elegendő oxigén tud áramolni a testben, hogy nagy mennyiségű energiát tudjunk kinyerni ezzel az aerobic gyakorlattal a zsírból. A nagy intenzitású gyakorlatok, mint a sprintfutás vagy a súlyemelés, — tehát az ellenállóképességet növelő gyakorlatok — más anyagcsere-folyamatokra támaszkodik az energia kinyeréséhez, ez a szénhidrát.

Ez az oka annak, hogy ilyen célból nem hatékony módszer a zsírégetés, habár van olyan edzésprogram, amely az izmok növelése érdekében ezt a módszert javasolja lásd később. A testzsír nem más, mint 1 fogyni kémiai energia. Minden egyes mi képes égetni a zsírt a testben zsírban mintegy kcal energia található, ez azt jelenti, hogy ha ennyi zsírt el akarunk égetni, akkor az elfogyasztott ételek és italok Portugália fogyás visszavonulás felül kcal-t is el kell égetnünk.

A diéták hizlalnak

Ehhez fokozhatjuk az energia-leadást azaz többet edzhetünk vagy csökkenthetjük a kalóriabevitelt kalóriaszegény diétávalde hatékonyabbak leszünk, ha a kettőt kombináljuk. Habár a genetikai állományunk is meghatározza bizonyos mértékig, hogy mi képes égetni a zsírt a testben könnyen égetjük el a zsírt testünkben, van, aki könnyebben és van, aki nehezebben, a fizika és kémia fenti alaptörvényei az energia és a leadott energia összefüggései változatlanul érvényesek.

  • Kalóriát vagy zsírt égetek el? - Fogyókúra | Femina
  • Zsírégetés, leegyszerűsítve

Igaz, hogy a termodinamika törvényei mindenkire vonatkoznak, a jó hír az, hogy ha odafigyelünk az edzés intenzitására és az energiabevitelre, megnövelhetjük az energia leadását, ami a zsír elégetésének eredménye, és ahogy később látni fogjuk jelentős előnyökkel jár.

Az egyik leghatékonyabb mód az energia termeléséhez, az elégetett zsír arányának beállítására az edzés intenzitásának személyre szabása.

mi képes égetni a zsírt a testben

Ebből következik a kérdés: Milyen keményen kell edzenünk ahhoz, hogy a zsírégetés maximális legyen? Azt már korábban megemlítettük, hogy a kevésbé intenzív edzés használja a zsírtartalékokat, azonban az intenzitás növelésével egyre nagyobb teret kap a szénhidrát-tartalék és végül a maximális edzés-intenzitásban már csak a szénhidrát adja az energiát.

Ahogy nő a sport intenzitása, úgy nő a zsírégetés mértéke, egészen óránként 35 grammig, ami wattnak felel meg. A fentiek alapján, a legjobb módja a zsírégetésnek, ha a maximális zsírégetési intenzitással edzünk, de ez nem feltétlenül mindig igaz. Ez azt jelenti, hogy a nap hátralévő részében lehetőségünk lesz további kalóriát beépíteni a diétánkba és az energiamérlegünk még mindig a negatív oldalra fog billenni.

5 dolog, amit nem tudtál a testzsírról

Fokozott fittség és a zsírégetés — A magasabb pulzusszámon végzett edzés növelni fogja a test aerobic fittségét; nagyon leegyszerűsítve, az idő múlásával egyre intenzívebb edzésterveket leszünk képesek követni, anélkül, hogy több erőt kellene kifejtenünk.

Ami még ennél is fontosabb, az oxigénhasznosítás a testünkben oly mértékben fokozódik, hogy az intenzívebb edzés során is a zsíralapú energiát fogjuk hasznosítani. Ez az oka annak, hogy a fitt emberek számára sokkal kisebb megerőltetést jelent, mi képes égetni a zsírt a testben karcsúak maradjanak.

Ez az intenzitás a légzőrendszert csak kismértékben terheli, így az aerobic fitness is csak kismértékben fog javulni.

Account Options

Ha óránként kalóriát égetünk, aminek a fele zsíralapú, ez óránként maximum zsírkalória égetését jelenti. Természetesen ezt az eredményt elérhetjük az edzésidő megduplázásával, azonban ez nem csak unalmas lenne, de legtöbbünknek nincs ideje két órás edzéseket tartani, nem beszélve arról, hogy a kímélőbb tempó miatt megint nem javulna az aerobic fittségi szintünk. Megnövelt pihenőjű anyagcsere-arány — Amint már korábban említettük, az állóképesség növelését célzó edzések jó szolgálatot tehetnek a fogyásnak is.

  • Nem megy a fogyás? Számoljunk!
  • Hogyan égess több zsírt? 1.rész - High5

Ennek az az oka, hogy a nagy intenzitású edzések, melyek az állóképességet hivatottak javítani, növelik az izomtömeget, ami nagyon előnyös. Kilóról kilóra haladva, az izmok sokkal aktívabbak az anyagcsere szempontjából, mint a zsírszövetek. Ha az izmainkat növeljük az állóképesség javítását célzó edzéssel, akkor még a pihenés időszakában is jóval nagyobb arányban égetjük el energiáinkat, ami megkönnyíti a negatív energiamérleg elérését.

mi képes égetni a zsírt a testben

A legjobb módszer az izomnövelés maximalizálására, ha egy-két állóképességnövelő edzést beiktatunk hetente az aerobic-edzéseink mellé. Nem szükséges órákat töltenünk az edzőteremben; már heti két alkalommal 30 perc állóképességi edzés is jelentős eredményekre vezet.

Ha kezdők vagyunk az állóképesség-javító intenzív edzések terén, akkor elegendő a főbb izomcsoportokat megmozgató gyakorlat elvégzése darabonként, éppen az elvégzéshez elegendő súllyal.

További a témáról