Mély hő a zsírégetéshez, Gyorsítsuk a fogyást! De ne így!

Te tudod, mi az a TERMOGENEZIS? (Ha fogyni akarsz, tudnod kell.)

Mi is az afterburn effect azaz a "késleltetett" zsírégető hatás, milyen edzéssel tudod elérni, és miért olyan hatásos? Hogy mi is ez pontosan, milyen edzéssel tudjuk elérni, és miért olyan hatásos, arról ebben az írásomban olvashatsz részletesebben. Mi az utózsírégető hatás?

Hatékony zsírégetés, tartósan kisebb testzsírszázalék

Az afterburn effect tudományosabb neve EPOC, azaz excess post-exercise oxygen consumption, ami edzés utáni emelkedett oxigén fogyasztást jelent. Pontosabban azt, hogy edzés után van egy bizonyos oxigénadósságunk, amit úgy pótol a szervezet, hogy ilyenkor jóval több oxigént vesz fel, mint egyébként.

Edzés alatt a testben a belső környezeti egyensúly felborul és ennek helyreállítása igencsak energiaigényes folyamat: a szervezetnek regenerálódnia kell, vissza kell állnia a nyugalmi pulzusra, légzésre, testhőre, el kell szállítania a bomlástermékeket, stb.

nem veszítheti el a hasi zsírt lefogy három hét alatt

Mindez már nyugalomban történik, amikor elsődleges energiaforrásunk a zsír. Ezt nevezzük utólagos zsírégetésnek. A folyamat edzés után hosszú órákig eltart és ez az az időszak, amikor a zsírégetés a leghatékonyabb. Mi történik a folyamat során?

A helyi zsírégetés mítosza

Az anyagcserénk felgyorsul, tehát jóval több kalóriát égetünk az edzés utáni pihenőidőszakban, mint mély hő a zsírégetéshez esetben. Ez több kalóriát hozzáad a napi kalóriaégetéshez, plusz még ott vannak az edzés alatt elégetett kalóriák.

éget zsírt egy hónap alatt 6 kg fogyás 2 hónap alatt

Milyen edzésekkel érhető el a hatás? Az, hogy az utólagos zsírégetési folyamat mennyire lesz sikeres, elsősorban az edzésünk intenzitásától és időtartamától függ.

cukor vs zsírégető kanál fogyás

Minél hosszabb és intenzívebb volt az edzés, annál tovább tart majd az azt követő zsírégetés is. Ez persze nem jelenti azt, hogy órán át as pulzussal kell dolgoznunk, mert egyrészt azt nem is bírnánk, másrészt akkor már glukoneogenezis lépne fel, tehát az izmainkat felépítő aminosavakat bontanánk, harmadrészt pedig rövid idő alatt túledzettséghez vezetne. Az oxigénadósság, és így az afterburn effect az anaerob edzések után jóval magasabb.

Ilyenek a HIIT, azaz magas intenzitású intervallum edzések, melyek során a szervezet fő energiaforrása a szénhidrát. Igaz, hogy ekkor arányaiban kevesebb zsírt égetünk, mint egy monoton aerob edzés alatt, azonban egyrészt a magas pulzus miatt több kalóriát tudunk egységnyi idő alatt, másrészt az edzés utáni zsírégető hatás miatt sokkal hatékonyabb ez a fajta edzés.

A vér oxigénszintjének helyreállításához. Segíti a fehérjék beépülését az edzés alatt igénybe vett izomszövetekbe.

Hozzászólások 0 Ha fogyni szeretnél, akkor néhány alapvető folyamattal tisztában kell lenned, már ami a szervezetedet illeti. Az egyik ilyen folyamat a kalória-egyensúly szabálya amit én a fogyás szupertitkos képletének nevezekvagy az a tény, hogy az állandósult éhség mögött többféle ok is meghúzódhat. Valójában ez egy kémiai folyamat, melynek csak mellékterméke a hő, amit a külvilág felé adunk le.

A testhőmérséklet visszaállításához. Anyagcserét okozó zsír veszteség az edzés, mély hő a zsírégetéshez sok oxigénre van szükség, több kalóriát is éget: Egy liter oxigén felhasználásához nagyjából 5 kcal-ra van szükség.

Minden életmódváltó álma a zsírégetés

Ez azt jelenti, hogy ha oxigénigényes azaz jó intenzív edzést végzünk, sőt utána nagy az oxigénadósságunk is, több kalóriát fogunk égetni. A köredzés és a nagy súlyos erősítő edzés rövid pihenőkkel anaerob edzések, így jelentős utóégető hatásuk van.

Japán fogyás égető zsír tippeket

Ilyenek: A súlyzós edzés összetett, több ízületet igénybe vevő alapgyakorlatokkal, mint pl. Egy köredzés, ami az alsó- és felsőtest gyakorlatokat váltogatja.

  1. Azonban, azt már kevesen tudjuk, hogyan is zajlik valójában a zsírvesztés folyamata.
  2. Hogyan éget zsírt az alsó testben
  3. 46 éves fogyás
  4. Ha anyagcsere-betegségben szenved, vagy belgyógyászati betegsége van, várandós vagy szoptató anyuka, kérje ki orvosa véleményét!
  5. Ám a zsírvesztés folyamata nem is olyan egyszerű, mint amilyennek szeretnénk, hogy legyen!

Nagy súlyokkal történő edzés. Rövid pihenőkkel történő edzés.

Te tudod, mi az a TERMOGENEZIS? (Ha fogyni akarsz, tudnod kell.)

A HIIT a leghatékonyabb edzés az utózsírégető hatás szempontjából! Említettem, hogy minél intenzívebb és minél hosszabb egy edzés, annál nagyobb lesz az afterburn effect. Na, most nagy intenzitást hosszú ideig nem tudunk fenntartani, max. Más a helyzet, ha ezeket az intenzív szakaszokat pihenőidőkkel váltogatjuk.

fogyás barre3 jiu jitsu jó a fogyás

Az oxigénadósságra nagyobb hatással van az intenzitás, mint az időtartam. Tehát a rövid, de kemény edzés hatásosabb, mint a hosszú, de kevésbé intenzív.

INTENSE SLIMMER INNER THIGHS in 14 Days (lose fat) - 10 min Workout

Hogyan használd ki az afterburn effect előnyeit? Ha teljesen kezdő vagy, akkor az intenzív kardió és a HIIT edzés egyelőre nem ajánlott, azonban a súlyzós edzésekkel, köredzésekkel már te is el tudod érni, hogy az anyagcseréd gyorsabbá váljon és könnyebben fogyj. Mellé iktass be heti alkalom aerob edzést.

Ezt néhány hét után fokozatosan felválthatod majd intervallum edzésekkel.

Így zajlik valójában a zsírégetés!

Ha haladó vagy a legjobb, ha súlyzós edzést végzel és mellette vagy intervallum kardiót csinálsz, vagy az edzések végére beillesztesz egy rövid, de nagyon intenzív, pörgős gyakorlatsort, ami után csak úgy kapkodsz a levegő után, pl.

Tudnod kell azonban, hogy az utózsírégető hatás sem mindenható, így ha az étkezésed nincs rendben, nem fogsz lefogyni akkor sem, ha a legbrutálisabb crossfit gyakorlatsorokat nyomod heti 5 alkalommal Nem tudsz annyi kalóriát elégetni edzéssel és még a felpörgött anyacseréddel se, amennyit ne tudnál egykönnyen megenni. Viszont, ha többet eszel egy nap, mint amennyit elégettél, akkor nem fogyni, hanem hízni fogsz. Ezért a kulcs az enyhe kalóriadeficit nem a koplalás!

További a témáról