Tartomány zsírégető

Zsírégető zóna: mennyi igaz a népszerű edzéselvből? - Dívány

Valóban létezik zsírégető zóna, vagy ez is csak egy a sok fogyókúrás mítosz közül?

Ha igen, akkor ez a Te fogyásod célja? Tényleg létezik, vagy ez is csak egy a sok fogyókúrás mítosz közül? Ha létezik, akkor valóban az a fogyás kulcsa, hogy a zsírégető zónádban eddz? A cikkből minden kiderül!

"+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Mi a zsírégető zóna? A maximális pulzus értékét pontosan maximális terhelést jelentő tesztekkel lehet lemérni, tartomány zsírégető van rá egy egyszerű becslés is: életkor. Például egy 30 éves ember becsült max. Tartomány zsírégető közben ez az az intenzitási zóna, ahol a legnagyobb arányban használunk zsírt üzemanyagként.

tartomány zsírégető fogyni módon

Ez persze nem jelenti azt, hogy mennyiségében is ezzel a fajta edzéssel égetjük el a legtöbb zsírt. Mi a helyzet az időtartammal?

Zsírégető pulzuszóna tartomány kalkulátor

Gyakran hallani, miszerint a zsírégetés csak perc mozgás után indul el. Akkor ennél kevesebb az edzés zsírégető a zónában, az hatástalan? Ennek van valóságtartalma ugyan, de a dolog megértéséhez az izomzat energianyerési folyamatait kell megvizsgálnunk.

Az izomzat energianyerési folyamatai idő és intenzitás függvényében Edzés közben idő és intenzitás függvényében az izomzat más-más energiaforrást részesít előnyben. Amikor nyugalomban vagyunk, az elsődleges energiaforrás a zsír.

  1. Galván karcsúsítás
  2. A Zsírégető pulzus tartomány kalkulátor segítségével azonnal megtudhatod, hogy a nemed, korod alapján mi a számodra ideális pulzusszám a zsírégetés beindításához.
  3. Több mint 40 súlycsökkentési történet
  4. A zsírégető pulzustartomány mítosza - motoroshang.hu
  5. Zsírégető pulzusszám számítás - Polar kisokos - Polar óra, P
  6. Zsírégető pulzus tartomány kalkulátor - motoroshang.hu
  7. Zsírégető zóna kiszámítása - Fogyókúra | Femina

Mikor elkezdünk edzeni mp-ig az izomsejtekben lévő ATP adenozin trifoszfát molekulák adják az tartomány zsírégető. Amikor ezek elfogytak, a következő néhány mp-ben az izomrostokban lévő kreatin foszfát segítségével termelünk újabb ATP-t.

tartomány zsírégető elveszíti sok súlyát 2 hét alatt

Tartomány zsírégető a folyamatban nem történik oxigén felhasználás, ezért anaerob folyamatról van szó és tejsav termelés sem történik, ezért ez az ún. A következő mp-ben már szénhidrátokból nyerjük az energiát, magyarán szólva azok bontása során állítja elő szervezetünk az ATP molekulákat, amelyek az izmok elsődleges energiaszolgáltatói.

Ehhez oxigénre még nincs szükség, viszont a folyamat tejsav tartomány zsírégető jár ezért nem bírjuk tovább mp-nél.

Zsírégető zóna

Ez az úgynevezett anaerob laktacid szakasz. Az anaerob szakaszt az aerob szakasz követi: az izommunka megkezdésétől számított kb. Ezért mondják, hogy a zsírégetéshez nem elég a perces kardió edzés. Ez valójában nem igaz, ugyanis mozgás közben tartomány zsírégető szénhidrátokat és zsírokat is használunk üzemanyagként, csak nem ugyanakkora arányban.

Ezért írtam, hogy domináns energiaforrás, nem pedig kizárólagos.

Kérem, minden adatot adjon meg.

Nagyon hosszú, több órás edzés esetén szervezetünk fogyókúra központ közelében termelésbe kezd, amit aminosavakból, illetve az azokból felépülő fehérjékből — tehát az izmainkból — fog előállítani.

Ezt nevezik glukoneogenezisnek és azért van rá szükség, mert nem minden sejtünk képes zsírból fedezni az energiaigényét és a kiürült szénhidrátraktárak mellett csak ilyen formán jutnak glükózhoz ezek a sejtek.

tartomány zsírégető andy dwyer súlycsökkentő sör

Az, hogy milyen energiaforrást részesít előnyben az zsírégetés használata, nem csak az időtől, tartomány zsírégető a mozgás intenzitásától is függ.

Aerob úton csak oxigén jelenlétében tudunk ATP-t termelni, viszont egy bizonyos intenzitási szint felett ez nem lehetséges.

tartomány zsírégető fogyni anélkül, hogy tönkreteszi az anyagcserét

Ez a bizonyos intenzitási szint az anaerob küszöb. Ezen felül csak mp-et edzettebbek többet tudunk dolgozni, ugyanis ez az a küszöb, amely felett a tejsav szintje hirtelen emelkedni kezd, tehát azt érezzük, hogy savasodunk, ami akadályozza a mozgást, így vissza kell vennünk a terhelésből, ami azt eredményezi, hogy visszakerülünk az aerob tartomány zsírégető.

Edzésen — legyen szó szinte bármilyen sportágról — szinte mindig ez a változó intenzitás jellemző.

"+_NEWS_RATING_YOU_DONT_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Vegyük például a súlyzós edzést: elvégzünk mondjuk egy sorozat guggolást, közben a pulzusunk megemelkedik, majd a pihenőidőben visszaesik. Vagy nézzük a csapatsportokat: a játékosok a pályán futnak, irányt változtatnak, megállnak, nem mindig ugyan akkora intenzitással mozognak. Intervallum edzés esetén pedig pont ez a cél, hogy váltogassuk tartomány zsírégető intenzitást. Mit takar pontosan a zsírégető zónában való edzés? A fentiekből következik, hogy a zsírégető zónában való edzésmunka intenzitás szempontjából tartomány zsírégető, tehát közepesen magas a pulzusszám, nem túl megterhelő az edzés és egyenletes a tempója, másrészt viszonylag hosszú.

tartomány zsírégető pulzus a zsírégetésre

A gyakorlatban általában a kardiógépeken történő, közepes intenzitású edzést jelenti. Az, hogy ez pontosan mit takar, elsősorban edzettség függvénye. A lényeg, hogy olyan intenzitással kell dolgozzunk, hogy a légzés és a beszéd még ne váljon nehézkessé.

Zsírégető zóna: mennyi igaz a népszerű edzéselvből? - Dívány

Állóképességi sportolók futás közben is az aerob zónában maradnak. Gondolj csak a maratonistákra! Hogy is bírnának órákat futni ennél magasabb intenzitáson? Vegyünk itt is néhány gyakorlati példát.

Zsírégető zóna - Fogyókúra | Femina

A kardiógépeken ilyen a nehéz fokozatokon való munka, a tempós futás, és minden, ami a pulzusunkat olyan magasra emeli, hogy azt érezzük, majd kiugrik a szívünk. A legegyszerűbbek közül a guggolásból felugrások, burpeek négyütemű fekvőtámasz és számos variációjaaz ugrókötelezés, számos kettlebelles gyakorlat.

tartomány zsírégető elveszíti 5 testzsír nő

Ezeket a gyakorlatokat túl hosszú ideig nem bírjuk folyamatosan végezni, ezért elsősorban intervallum edzések részét képzik, ahol az intenzív szakaszokat aktív, vagy teljes pihenő követ.

Ilyenek a HIIT edzések, amelyek bár rövidek, mégis hatásosak, sőt hatásosabbak mind zsírégetés, mind állóképesség-fejlesztés szempontjából, mint az egyenletes intenzitású monoton kardió edzés.

Mi az a „zsírégető pulzus”?

Miért lehet hatásosabb egy akár rövidebb, de intenzívebb edzés a zsírégetés szempontjából? Attól még, hogy arányaiban több zsírt égetsz az aerob edzéssel, nem biztos, hogy az nagyobb zsírmennyiséget jelent, mintha intervallum edzést végeztél volna. A zsírégető zónában történő munkával ugyanis jóval kevesebb kalóriát használunk fel, mint magasabb pulzustartományban. Vegyünk két példát. Gyalogolunk 1 órát a zsírégető zónában, ez idő alatt kb. Az kalória zsírból, ami gyakorlatilag pár gramm zsírvesztésnek felel meg.

A magasabb pulzusszám miatt több kalóriát, ez által több zsírt is égettünk.

Kövess Péter Mennyire működnek a természetes rovarriasztók? Ha használtál valaha kardiogépet, akkor talán emlékszel arra a kijelző mellett feltüntetett színes táblázatra, ami a különböző pulzustartományokat mutatja, és az edzés céljától függően más-más értékek elérését javasolja.

További a témáról